Internetmarknadsföring

Gör en kostnadsfri sökordsanalys

Fyll i formuläret nedan så utför vi en kostnadsfri sökordsanalys på orden ni fyller i och redovisar vilken position ni har på Google idag.







Upprepa tecken: captcha

Fördelar med internetmarknadsföring

Fler och fler företag använder sig idag av internetmarknadsföring och för många företagare är detta deras viktigaste marknadsföringsåtgärd. Internet som mediekanal har ökat lavinartat och sökmarknadsföring beräknas idag (2014) omsätta 2,3 miljarder kronor, bara i Sverige! Vad är anledningen till att så många idag väljer internetmarknadsföring framför marknadsföring via t.ex. dagspress, radio eller tv?

Vad är de största fördelarna med internetmarknadsföring, hur fungerar det och hur gör du om du vill investera i internetmarknadsföring? Detta är frågor som vi kommer att svara på och sammanfatta här.

Styrkor och fördelar med marknadsföring på internet

Internetmarknadsföringens styrkor och fördelar är många och det är framför allt ett annorlunda sätt att marknadsföra sig på. Internetmarknadsföring sker på konsumentens villkor och inte annonsörens, här gör konsumenten ett aktivt val och söker information om produkter/tjänster som denne är intresserad av.

Det är alltså inte du som ska väcka ett intresse för något utan här finns redan intresset och du som annonsör behöver endast se till att visa upp dig när någon visar intresse för din produkt/tjänst.

Google Analytics gör internetmarknadsföringen mätbar

Internetmarknadsföring är mätbart och det går att mäta på öret hur mycket pengar du som annonsör tjänar på en reklaminvestering. Det går att mäta trafik till hemsidan, nya affärer, nya abonnenter eller precis det du som annonsör vill uppnå. Genom verktyg som Google Analytics ger internetmarknadsföringen oss möjlighet att se vem, vad, hur och när besökaren kommer in till vår sida.

Kombinerar du din internetmarknadsföring med t.ex. direktutskick så kan du ange en kampanjsida på ditt utskick för att även mäta resultatet av utskicket. (t.ex ta del av erbjudandet här på www.dinsida.se/utskick).

Prisvärt alternativ

Priset och kostnaden för internetmarknadsföring är mycket lägre jämfört med andra typer av marknadsföring. Med några få kronor kan du nå ut till miljontals människor till skillnad från t.ex. tv-reklam som kostar väldigt mycket.

Sökmarknadsföring för ett ord eller en fras behöver inte kosta mer än en 20-lapp per dag och då får du dessutom en förstasidesplacering på Google. Vill du veta vad det kostar att synas för fraser och sökord i din bransch kontakta oss för ett kostnadsförslag.

Stor flexibilitet gentemot traditionell marknadsföring

Flexibiliteten du får när du väljer marknadsföring på internet hittar du inte någon annanstans! Du kan välja när du vill att din annons ska visas, hur du vill att den ska visas och hur du vill att den ska se ut. Dessa saker kan man självklart välja i traditionell marknadsföring också men med internetmarknadsföring kan du många gånger också  ändra allt när du vill!

Märker du att en viss kampanj inte ger det tänkta utfall som du väntat så kan du enkelt ändra hela kampanjen och fortsätta prova dig fram.

Kontaktinformation

Adress:
WebDivision AB
Lasarettsgatan 6
571 37 Nässjö

Telefon:
013-313240
Hemsida:
http://www.bhp.se
Email:
info@bhp.se

Kontorstider:
Mån–Fre 08:00–17:00 Övriga tider är supporten öppen på växelnumret.
© 2014 Sökoptimering och sökmotormarknadsföring på internet - © BHP/WebDivision Sverige AB